Krossar ideal

Fick kommentaren idag "men du har ju inte alls kroppen som en dansare?". Du tror inte jag är medveten om detta? Ibland är det fan det enda jag kan koncentrera mig på i danssalen. Ibland kan jag ha svårt att koncentrera mig på själv dansen och tekniken för jag bara tänker på hur min kropp ser ut. Ibland är det så sjukt jobbigt att ställa sig i en tight kroppsdräkt på baletten där man ser ALLT. Det är så lätt att jämföra med andra också, "hennes kropp ser ut så, så ser det inte ut när jag gör den rörelsen, hennes dräkt ser mycket bättre ut på henne" Visst, jag har verkligen inte kroppen som en dansare, men sen samtidigt så vill jag inte vara en av dem "skinny dancers" som man ser, tycker dansare ska vara hälsosamma och starka. Jag kommer dessutom aldrig bli pinnsmal, det ligger inte i min natur, jag har kraftig benstomme, breda höfter. Kommer aldrig bli smal som en pinne. Det är bara så och det får jag inse. Men det är tråkigt att det finns ett sånt extremt ideal inom dans att man ska behöva känna så. Det är verkligen inget som kommer från lärarna, men det finns inom dansvärlden ändå. Det är så jävla tråkigt.
 
Men jag tycker att strong is the new skinny. Satsar på en välmående, hälsosam och stark kropp.

Kommentarer
Postat av: Julle

Åh Madde! Det är så skönt att höra att du är såpass rationell trots miljön du lever i. Den självinsikten och självkänslan kommer du långt med, glöm inte det. Jag avundas din envishet, behåll den! Och kämpa på vännen! KRAM

2012-08-15 @ 21:18:47
Postat av: aÄz

Håller med min tös. Hon är klok, hon. Och du också, Det här inlägget fick mig att le något så djävulskt. YOU GO GIRL. Ps. Kommer alltid avundas dig för att du är så målmedveten och driven. Och jag kommer ALLTID stötta dig.

2012-08-26 @ 09:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0